1st JUNE 2020

  • CLASE  EN TEAMS: Comienzo T. 15 y repaso conjugación verbal.
  • MATERIALES: libro, cuaderno, bolis, lápiz,... 







    SOS

    -.Have a look at your Natural Science Book: pages 60 & 61!! But also use your own knowledge.

    -. Mira tu libro de Ciencias Naturales, páginas 94 & 95. Pero también utiliza tu propio conocimiento.


    **What is sustainable development?
    **¿Qué es el desarrollo sostenible?

    sust deve

    **How can governments and citizens protect the environment?

    **¿Cómo pueden los gobiernos y los ciudadanos proteger el medio ambiente?
    ecoworld

    **Can you name 5 Nature Reserves or National Parks in Spain?

    **¿Puedes nombrar 5 Reservas Naturales o Parques Nacionales en España?
    PARKS
    bioesfera

    **Do you know any endangered species in Spain?
    • Describe it (Physical description)
    • Habitat
    • What it needs to live and survive
    • What is threatening it
    • How we can prevent the extinction of this animal.
    • Curiosities and Others.
    • Different actions to help endangered animals.

    **¿Conoces alguna especie en peligro de extinción en España?
    • Descríbela (Descripción física)
    • Hábitat.
    • Lo que necesita para vivir y sobrevivir.
    • Lo que lo amenaza.
    • Cómo podemos prevenir la extinción de este animal.
    • Lo que lo amenaza.
    • Curiosidades y otros.
    • Diferentes acciones para ayudar a los animales en peligro de extinción.
     help


    **When you walk around your neighbourhood? Are there recycling bins? What are they like and for?

    **Cuando caminas por tu vecindario. ¿Hay contenedores de reciclaje? ¿Cómo son y para qué son?

    1     2

    **Make a list of suggestions on how your town could be more environmentally friendly. Investigate renewable energy, green spaces and the reduction of pollution from transport.

    **Haz una lista de sugerencias sobre cómo tu ciudad podría ser más ecológica. Investiga sobre las energías renovables, los espacios verdes y la reducción de la contaminación por el transporte.
     va

    FECHA DE ENTREGA DE LA TAREA 2 DE JUNIO 




    REMI'S RATATOUILLE WITH POACHED EGGS


    1. What ingredients did Remi use to make the Rataouille with poached eggs?
    2. What was he doing with the squash?
    3. What was he going to do with the Ratatouille and the pan?
    4. What was he mixing on the pan?
    5. Which of the following vegetables were not in the recipe? potatoes - tomatoes - cucumbers - peppers - lettuce
    6. What was he doing with the eggs?
    7. When the Ratatouille is served, how many spoons were there on the table?
    8. What did the food critic think about the food?
    IF YOU TRY IT! PLEASE, LET ME KNOW!!

    A FOOD PROCESS

    PAGE 81
    EXERCISES:
    Number 3 --> PRESENT SIMPLE PASSIVE 
    Read and learn the grammar table. Then, find examples of the present simple passive in the text.

    Number 4--> WRITE TRUE OR FALSE 
    You don't need to copy the sentences.

    PAGE 79
    EXERCISES: 1,2 3, 4

    FECHA DE ENTREGA DE LA TAREA 4 DE JUNIO 

    Comentarios