1st JUNE 2020
- CLASE EN TEAMS: Comienzo T. 15 y repaso conjugación verbal.
- MATERIALES: libro, cuaderno, bolis, lápiz,...
-. Mira tu libro de Ciencias Naturales, páginas 94 & 95. Pero también utiliza tu propio conocimiento.
**What is sustainable development?
**¿Qué es el desarrollo sostenible?
**How can governments and citizens protect the environment?
**¿Cómo pueden los gobiernos y los ciudadanos proteger el medio ambiente?
**Can you name 5 Nature Reserves or National Parks in Spain?
**¿Puedes nombrar 5 Reservas Naturales o Parques Nacionales en España?
- Describe it (Physical description)
- Habitat
- What it needs to live and survive
- What is threatening it
- How we can prevent the extinction of this animal.
- Curiosities and Others.
- Different actions to help endangered animals.
**¿Conoces alguna especie en peligro de extinción en España?
- Descríbela (Descripción física)
- Hábitat.
- Lo que necesita para vivir y sobrevivir.
- Lo que lo amenaza.
- Cómo podemos prevenir la extinción de este animal.
- Lo que lo amenaza.
- Curiosidades y otros.
- Diferentes acciones para ayudar a los animales en peligro de extinción.
**Cuando caminas por tu vecindario. ¿Hay contenedores de reciclaje? ¿Cómo son y para qué son?
**Make a list of suggestions on how your town could be more environmentally friendly. Investigate renewable energy, green spaces and the reduction of pollution from transport.
**Haz una lista de sugerencias sobre cómo tu ciudad podría ser más ecológica. Investiga sobre las energías renovables, los espacios verdes y la reducción de la contaminación por el transporte.
FECHA DE ENTREGA DE LA TAREA 2 DE JUNIO
REMI'S RATATOUILLE WITH POACHED EGGS
- What ingredients did Remi use to make the Rataouille with poached eggs?
- What was he doing with the squash?
- What was he going to do with the Ratatouille and the pan?
- What was he mixing on the pan?
- Which of the following vegetables were not in the recipe? potatoes - tomatoes - cucumbers - peppers - lettuce
- What was he doing with the eggs?
- When the Ratatouille is served, how many spoons were there on the table?
- What did the food critic think about the food?
IF YOU TRY IT! PLEASE, LET ME KNOW!!
A FOOD PROCESS
PAGE 81
EXERCISES:
Number 3 --> PRESENT SIMPLE PASSIVE
Read and learn the grammar table. Then, find examples of the present simple passive in the text.
Number 4--> WRITE TRUE OR FALSE
You don't need to copy the sentences.
EXERCISES: 1,2 3, 4
FECHA DE ENTREGA DE LA TAREA 4 DE JUNIO
Comentarios
Publicar un comentario